یك متخصص تغذیه گفت: كمبود ویتامین C، منیزیم، كلسیم و پتاسیم موجب بروز افسردگی می‌شود و مصرف میوه و سبزی از بروز افسردگی پیشگیری می‌كند.

یك متخصص تغذیه گفت: كمبود ویتامین C، منیزیم، كلسیم و پتاسیم موجب بروز افسردگی می‌شود و مصرف میوه و سبزی از بروز افسردگی پیشگیری می‌كند.

محمد جواد حسین زاده  افزود: كمبود ویتامین C، منیزیم، كلسیم، روی، آهن، منگنز و پتاسیم موجب افسردگی می‌شود.

وی گفت: استرس، بارداری و شیردهی و مصرف آسپرین موجب كمبود این ویتامین C می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: افسردگی نقش مهمی در تغییر اشتهای افراد دارد. برخی از افراد افسرده دچار اضافه وزن می‌شود و در برخی از افراد دیگر موجب كاهش وزن می‌شود.

حسین زاده گفت: مصرف غذاهای متعادل و متنوع به همراه ورزش كردن، در تسریع بهبودی بیماری افسردگی نقش اساسی دارند.

وی افزود: سروتونین یك ماده شیمیایی در مغز است كه بر حالت روانی و وضعیت فرد اثر می‌گذارد. خوشحالی افراد موجب فعال شدن سروتونین در مغز می‌شود و به همین خاطر افراد افسرده مغز آنها سروتونین كمی دارد. مصرف كربوهیدرات‌ها نیز موجب افزایش سروتونین در مغز می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف چربی‌های غیر اشباع (مانند امگا 3 موجود در ماهی‌ها) در رابطه با سلامت روح و روان و جلوگیری از افسردگی بسیار مهم است.

حسین زاده گفت: مصرف امگا 3 به بهبود افسردگی كمك می‌كند و بهترین منبع امگا 3 در كپسول‌های روغن ماهی وجود دارد.

وی افزود: خواب كافی و راحت برای افزایش سلامت بسیار مهم است و كافئین از مواد غذایی بی‌خواب كننده است و باید توجه داشت كه بی‌خوابی موجب بروز افسردگی و عصبانیت می‌شود.
 
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه