غذا خوردن شرط هایی دارد. چنانچه دست هایتان را شسته باشید، صرفا پیش شرط خوردن را به جاى آورده اید.

غذا خوردن شرط هایی دارد. چنانچه دست هایتان را شسته باشید، صرفا پیش شرط خوردن را به جاى آورده اید.
در زیر ۱۲ شرط درست خوردن را بسیار فشرده ، اما ساده آورده ایم.
۱- بیش از نیاز بدنتان غذا نخورید تا کالری اضافی دریافت نکنید.
۲- در تنظیم برنامه غذایى تان بکوشید تا مصرف میوه و سبزى هاى خام از قلم نیفتد.
۳- تا حد امکان در خوردن غذاهاى حاضری (FAST FOODS) خودداری کنید، مگر این که دیگر چاره اى نباشد.
۴- آهسته خوردن و جویدن کامل غذا را دست کم نگیرید ، به ویژه براى کسانى که چاق هستند و یا اضافه وزن دارند.
۵- توصیه پنجم خوردن تا رفع گرسنگى است، نه این که تا مى توانید شکم خود را پُر نمایید.
۶- گرچه وقت خوردن صبحانه و ناهار و شام تا حدود زیادى مشخص است، اما در سایر ساعات نیز بهتر است غذا را با فواصل معین میل نمود.
۷-کارشناسان تغذیه معتقدند میزان چربى وارده به بدن از طریق غذا نباید بیش از یک سوم انرژى مورد نیاز بدن باشد، بنابراین ترجیحا مواد غذایى چربى دار را شناسای�� کنید.
۸- وقتى استرس دارید هرگز نخورید، اما بیاشامید. یک لیوان آب خنک ، فشار روانى را از شما دور خواهد کرد.
۹- از سالم بودن غذا در محیط هاى باز مطمئن شوید و این خود شاید تاکیدى باشد براى خوردن غذاى خانگى.
۱۰- بکوشید انواع ویتامین مانند ویتامین های A و B و C و … و مواد معدنى مانند کلسیم ، فسفر ، سدیم ، پتاسیم و … را هر طور که شده روزانه به بدنتان برسانید. این مواد همیشه در دسترستان است؛ مانند آب، هویج ، کلم ، ماست ، کشک، دوغ ، هندوانه ، تخمه کدو ، سبزى هاى زرد و سبز ، شلغم و … .
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه