فاصله زمانی مناسب صرف افطار تا شام بسته به نوع غذا یک ساعت توصیه می‌شود.


به گزارش سرویس علمی جام نیوز، در ماه مبارک رمضان برخلاف آنچه در تصور برخی از افراد جامعه رایج است افراد باید کمتر مواد قندی و پرچرب و شیرین مصرف کنند و باید این نکته را مدنظر قرار دهند که هرگونه اشتباه تغذیه‌ای می‌تواند باعث بروز عوارض خطرناکی نظیر افت فشار خون یا کاهش میزان انسولین در بدنشان شود.

 

درخصوص بهترین فاصله زمانی از افطار تا شام باید خاطرنشان کرد که، بسته به نوع افطار متفاوت است ولی در افرادی که افطار خود را با مواد غذایی سبک باز می‌کنند یک ساعت توصیه می‌شود.

 

در زمان باز کردن روزه پس از اذان مغرب غذای سبکی به آرامی خورده شود این غذا می‌تواند سوپ ولرم دارای سبزیجات به همراه آب مرغ با یکی‌دو لقمه نان و پنیر و چند دانه خرما با چای باشد.

 

تغذیه باید در زمان افطار سبک باشد چرا که در طول روز بدن ما غذا دریافت نکرده و معده هم تا حدودی جمع شده است و درصورتی که ما حجم زیادی از غذا را یکباره پس از بیش از 12ساعت وارد بدن کنیم فشار شدیدی به معده می‌آید و هضم غذا دشوار خواهد شد و در نتیجه احتمال زیاد وجود دارد که فرد دچار دل درد شدیدی شود. از همین رو توصیه می‌شود که بین افطار و شام حداقل 2ساعت فاصله باشد و در زمان شام هم به اندازه یک وعده غذای روزانه عادی مصرف شود و نه بیشتر از آن.

 

باید به این نکته توجه کرد خرما سموم بدن را از بین می‌برد و توصیه می‌شود با چای و خرما افطار را باز کنند و ��ا خواندن نماز فاصله زمانی 7 الی 8 دقیقه را بین خوردن افطار کامل قرار دهند.

 

به هیچ وجه در هنگام سحر چای مصرف نشود و خوردن سبزیجات خام و میوه نیز توصیه می‌شود.

 

2007

 

 

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه